ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW:
- JĘZYK POLSKI
- HISTORIA
- WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
- MATEMATYKA
- FIZYKA
- INFORMATYKA
- PRZYRODA
- GEOGRAFIA
- JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK POLSKI
Klasa IV
Podręcznik Nauka o języku – zadania 1,2 str. 106/107; zad. 5,6,7 str. 108/109 (do zeszytu)
Ćwiczenia – Pisownia wyrazów z „u” str. 69-74
Podręcznik Nauka o języku – zadania 1,,3,4,5,7 str. 110/113 (do zeszytu)
Ćwiczenia – Pisownia wyrazów z „u” i „ó” str. 74-80 (na ocenę)
Czytamy lekturę „Akademia Pana Kleksa”
Klasa V b
Podręcznik Nauka o języku – zadania str. 205 (do zeszytu); i zad. str. 206-208 (do zeszytu)
Ćwiczenia – Powtórzenie pisowni wyrazów str. 93-98 (na ocenę)
Czytamy lekturę „Chłopcy z Placu Broni”
Klasa VI a i VI b
Podręcznik „Literatura i kultura” – Utrwalenie wiadomości str. 136-137
do zeszytu zadania str. 138-139 i str. 140-143 (na ocenę)
Klasa VI a czyta „Anię z Zielonego Wzgórza”
Klasa VI b czyta „Szatan z siódmej klasy”
HISTORIA
Klasa IV
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następujące zadania:
- Jakie było znaczenie (skutki) koronacji królewskiej Bolesława Chrobrego.
- Wyjaśnij, które z dokonań Kazimierza Wielkiego, Twoim zdaniem, było najważniejsze. Uzasadnij swoje zdanie.
- Jaką rolę odgrywały w średniowieczu klasztory i zakonnicy?
Klasa VI a
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następujące pytania:
- Jakie były skutki rewolucji amerykańskiej?
- Wyjaśnij, co oznaczało hasło rewolucji francuskiej „równość, wolność, braterstwo”?
- Które z reform wprowadzanych w Rosji przez Piotra Wielkiego uważasz za najważniejsze? Uzasadnij swoje zdanie.
- Jakie zmiany w szkolnictwie nastąpiły w epoce oświecenia.
Klasa VII
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następująca zadania:
- Wyjaśnij pojęcia:
- kocioł bałkański
- zamach w Sarajewie
- orientacja proaustriacka
- orientacja prorosyjska
- Który ze skutków rewolucji 1905 roku na ziemiach polskich uważasz za najważniejszy. Uzasadnij swoje zdanie.
- Wyjaśnij, które wynalazków i osiągnięć technicznych przełomu XIX i XX wieku uważasz za najważniejsze. Wybierz 3 i uzasadnij swój wybór.
Klasa VIII
Napisz w zeszycie odpowiedź na poniższe pytania:
- Wyjaśnij pojęcia:
- dekolonizacja
- rok Afryki
- azjatyckie tygrysy
- trzeci świat
- Wymień pozytywne i negatywne skutki upadku systemu kolonialnego.
- Jaką rolę w propagandzie stalinizmu odgrywała sztuka?
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
- Jaką rolę w procesie sądowym odgrywa: sędzia, obrońca, prokurator, ławnik, oskarżyciel posiłkowy?
- Wyobraź sobie, że jesteś ministrem edukacji. Zaproponuj reformę w szkolnictwie i napisz:
- na czym będzie polegać Twoja reforma?
- jakie będą jej skutki?
- jakie będą koszty reformy?
MATEMATYKA
Klasa V a
e-podreczniki
- kształcenie ogólne
- szkoła podstawowa
- matematyka
- odkryj, zrozum, zastosuj
Proszę przypomnieć sobie zagadnienia: Ułamki zwykłe, a szczególnie: trening mistrza – ćwiczenia przed sprawdzianem i Rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych. Liczby dziesiętne – cały dział oraz podręcznik str. 174-187. Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.
Klasa V b
Podręcznik – Zadania utrwalające 1-11 str. 123/124. Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.
MATEMATYKA – Teresa Partyka
Klasa VI a, VI b
Podręcznik – dział PROCENTY
- pojęcie procent,
- zapisywanie procentu w postaci liczby,
- zapisywanie liczby w postaci procentu,
- obliczanie procentu danej wielkości,
- obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent,
- diagramy procentowe.
Klasa VII
Utrwalanie wiadomości z działów:
- Wyrażenia algebraiczne,
- Równania
Rozwiązywanie zadań z podręcznika.
Klasa VIII
Powtórzenie przed egzaminem ósmoklasisty:
Podręcznik – dział POWTÓRZENIE.
- Rozwiązywanie zadań zawartych w tym dziale,
- Rozwiązywanie przykładowych arkuszy egzaminacyjnych z zeszytu „Egzamin ósmoklasisty – Zdasz. to”
FIZYKA
Klasa VII
Podręcznik „Świat fizyki” – SPRAWDŹ SIĘ str. 132-134 wszystkie zadania wraz z obliczeniami do zeszytu.
Dodatkowo, tak jak obiecałam, przygotowane przeze mnie zadania otrzymacie na uzgodnione adresy e-mail.
Klasa VIII
Podręcznik „Świat fizyki” – str.120/121 zadania 3, 5, 7 oraz Doświadczenie 1 Sprawdzamy prawo Ohma do zeszytu na ocenę.
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następujące pytania:
- Połączenie odbiorników szeregowe i równoległe.
- Jaką rolę w domowej instalacji odgrywa bezpiecznik?
- Co to znaczy, że w sieci domowej nastąpiło zwarcie?
- Do czego służy przewód ochronny?
- Jakie są zasady bezpiecznego użytkowania z domowej instalacji elektrycznej?
Proszę korzystać z podręcznika str. 122-126.
INFORMATYKA
Klasa IV, V a, V b, VI a, VI b
e-podręczniki
- Raz, dwa, trzy … programujesz TY.
- Świat smart, czyli Internet do Rzeczy.
- Wspólna edycja dokumentów – czyli jak pracować w grupie i udostępniać materiały.
- Jak bezpiecznie zwiedzać cyfrowy świat?
- Wprowadzenie do środowiska Scratch.
Proszę korzystać ze stron do programowania:
www.scratch.mit.edu.pl, www.scratch.mit.edu.pl, www.blockly.games, www.code.org, www.kodable.com, www.codecombat.com i www.tynker.com
Klasa VII
e-podręczniki
- Raz, dwa, trzy … programujesz TY.
- Świat smart, czyli Internet do Rzeczy.
- Wspólna edycja dokumentów- czyli jak pracować w grupie i udostępniać materiały.
- Jak bezpiecznie zwiedzać cyfrowy świat?
Strona www.code.org Wybieramy: Uczniowie należy wykonać: Kurs 3 oraz Kurs 4
Klasa VIII
e-podręczniki
Wspólna edycja dokumentów – czyli jak pracować w grupie i udostępniać materiały.
Wykorzystanie wspólnych dokumentów na Dysku Google, opracowanie w arkuszu kalkulacyjnym wykresu do Doświadczenia 1 z fizyki oraz przesłanie utworzonego dokumentu jako załącznika w wiadomości e-mail do mnie.
PRZYRODA
Klasa IV
Proszę o powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu „Ja i moje otoczenie” (tematy 27 do 33). Zapoznanie się z treścią lekcji na str. 135 w podręczniku oraz wykonanie lekcji podsumowującej (lekcja 34) w zeszycie ćwiczeń z tego działu a także w zeszycie przedmiotowym poleceń do zadań z podręcznika.
GEOGRAFIA
Klasa V a i V b
Zapoznać się z treścią lekcji 17 z podręcznika „ Krajobraz najbliższej okolicy”. Wykonać w zeszycie ćwiczeń ten sam temat str 47-49.
- dla wszystkich: z podręcznika – Sprawdź się – polecenie 1.; z zeszytu ćwiczeń – zadania 1–4.; uczniowie przygotowują plakat na temat „Krajobraz mojej okolicy”;
- dla zainteresowanych: z podręcznika – Sprawdź się – polecenie 2.; z zeszytu ćwiczeń – zadanie 5.
Klasa VI a i VI b
Proszę zapoznać się z treścią tematu 19 z podręcznika” Produkcja energii w Europie” oraz
- dla wszystkich: z podręcznika – Sprawdź się – polecenia 1. i 2.; z zeszytu ćwiczeń – zadania 1–5.;
- dla zainteresowanych: z podręcznika – Sprawdź się – polecenia 3. i 4.; z zeszytu ćwiczeń – zadania 6. i 7.
Klasa VII
Proszę zapoznać się z treścią tematu 33 z podręcznika „Rola usług w gospodarce Polski” str. 177 do 181 oraz wykonanie na kartce poleceń 1, 2, 3 ze str. 181. Poza tym przypominam o przygotowaniu prac, które były zadane a uczniowie posiadający braki w zeszytach proszeni są o ich uzupełnienie.
Klasa VIII
Proszę o przygotowanie się do sprawdzianu z działu 2 „Afryka” oraz wykonanie zadań 1 – 8 z podręcznika str. 89 i 90. Odpowiedzi do zadań zapisać w zeszycie.
Zachęcam również wszystkich uczniów do wykorzystania czasu na oglądanie filmów przyrodniczo – geograficznych oraz do korzystania w miarę możliwości z e-podreczników i ćwiczeń interaktywnych z przyrody i geografii dostępnych na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna
JĘZYK ANGIELSKI
Klasa Vb
Topic: Revision – Unit 4. Powtarzamy i utrwalamy materiał z rozdziału 4.
Powtarzamy słówka i wyrażenia z tego rozdziału – Wordlist SB/61
Podręcznik (SB) – wykonujemy w zeszytach zadania: 1-4 i 7/62 (SB1/62 – z liter odgadujemy wyraz, SB2/62 – wybieramy pasujący wyraz, SB3/62 – przymiotnik w stopniu wyższym, SB4/62 – zdania z przymiotnikiem w stopniu najwyższym, SB7/62 – dialog w odpowiedniej kolejności)
Ćwiczenia (WB) – sekcja Check yourself! – WB 1 -5/38
Klasa VIa
Topic: Present Perfect. [dokończyć notatkę w zeszycie]
Present Perfect – notatka do zeszytu PDF
W celu utrwalenia i pogłębienia wiedzy, można doczytać o PP z dostępnych źródeł internetowych,
np. tu: https://www.ef.pl/przewodnik-po-angielskim/gramatyka-angielska/czas-present-perfect/
Na YT też dostępne są filmy wyjaśniające ten trudny czas gramatyczny w bardzo przystępny sposób.
Cztery zadania z podręcznika SB – pisemnie do zeszytu:
SB 6/83 (do zeszytu) utworzyć formy PaS i PP dla podanych czasowników, przyda się tabelka ze str.123,
SB 7/83 (do zeszytu) utworzyć czas PP od podanych w nawiasie czasowników,
SB 10/83 (do zeszytu gotowe zdania w PP utworzone z podanych wyrażeń)
SB 5/85 (do zeszytu zapisać same pytania utworzone wg wzoru).
Z ćwiczeń (WB): zadania 1–5/51 oraz 1-4/52
I jeszcze ważna rzecz: uczymy się na pamięć tabelki czasowników nieregularnych SB/123 (wszystkie kolumny, wszystkie formy!)
Klasa VII
Topic: Present perfect vs Past simple. Ćwiczenia utrwalające.
Proszę sobie przypomnieć zasady tworzenia czasów Present perfect i Past simple oraz ich zastosowanie (zwracając szczególną uwagę na podobieństwa i różnice w użyciu – patrz poprzednia lekcja). Zachęcam do poszukania dalszych informacji na ten temat w internecie, np. tu: https://www.ang.pl/gramatyka/czas/present-perfect oraz tu: https://www.ang.pl/gramatyka/czas/past-simple
W zeszycie mają być wykonane następujące ćwiczenia:
SB-3/64 – wybrać odpowiednią formę i przepisać zdania do zeszytu,
SB-4/64 – z rozsypanki zbudować zdania w PaS lub PP,
SB-5+6/64 –utworzyć pytania.
Do zeszytu również 10 zdań z tej strony: https://www.e-ang.pl/test,127,Present-Perfect-vs-Past-Simple-I.html oczywiście po wcześniejszym rozwiązaniu przykładów online.
W ćwiczeniach: zadania 3-8 str. 40-41
Dodatkowo do rozwiązania test online: https://www.ang.pl/cwiczenia/800/present-perfect-zastosowanie
Uwaga. Proszę sobie powtarzać formy czasowników nieregularnych z tabelki (obowiązują wszystkie formy).
W kolejnym tygodniu wykonujemy ćwiczenia z podręcznika (strony od 110 do 114) utrwalające formy gramatyczne.