ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW cz.3
(Aktualizacja 24.03)
JĘZYK NIEMIECKI
KLASA 7
Temat: Czasowniki nieregularne – czas teraźniejszy
Proszę przepisać do zeszytu czasowniki nieregularne ze str. 82/G 21 (tabela) wraz z tłumaczeniem na j. polski oraz przeczytać regułę pod tabelą.
Następnie proszę obejrzeć film na YouTube odnośnie czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym – dla ułatwienia podaję link https://www.youtube.com/watch?v=TcEH9abBjY0
Po obejrzeniu filmu, przepisaniu czasowników i przeczytaniu reguły proszę przetłumaczyć na j. niemiecki następujące zdania (zapisać w zeszycie):
- Ona jedzie rowerem.
- Franek śpi w sobotę 10 godzin.
- Dziecko je czekoladę.
- Mój brat czyta komiks.
- Widzisz panią Miller?
Zadania będą oceniane po powrocie do szkoły – proszę solidnie wykonywać polecenia!
Proszę również popracować ze słownictwem na quizizz.com (np. powitanie i pożegnanie po niemiecku, Familie, Berufe, Schulsachen, haben/sein, co wiesz o krajach niemieckojęzycznych, Zahlen – liczby, ..)
KLASA 8
Temat: Czasowniki modalne
Proszę przepisać do zeszytu czasowniki modalne – podręcznik str. 141 (tabela) – wraz z tłumaczeniem na j. polski (skorzystajcie ze słowniczka). Następnie proszę obejrzeć na YouTube film odnośnie czasowników modalnych, dla ułatwienia podaję link https://www.youtube.com/watch?v=Nh7hHhxHCNg
Po obejrzeniu filmu i przepisaniu czasowników proszę przetłumaczyć następujące zdania (zapiszcie je w zeszytach) – zadania będą sprawdzane!:
- Ja umiem dobrze pływać.
- Nie wolno mi (ja nie mogę) iść do kina.
- Moja siostra lubi długo spać.
- On musi posprzątać pokój.
- Oni chcą pojechać do Londynu.
- Ty powinieneś przeczytać lekturę.
Proszę poćwiczyć słownictwo na quizizz.com (np. Mobel, einkaufen, die Zeit, Berufe, Familie, Was passt hier nicht? wohnung, co wiesz o krajach niemieckojęzycznych, …)
https://www.youtube.com/watch?v=TcEH9abBjY0
https://www.youtube.com/watch?v=Nh7hHhxHCNg
JĘZYK ANGIELSKI
KLASA O
Proszę, aby dzieci posłuchały piosenek z płyt CD, które dostały do domu na samym początku roku przy rozdaniu podręczników. Mam nadzieję, że je mają. Dodatkowo jeszcze niech przesłuchają z youtube’a piosenki Days of the week, seasons of the year.
KLASA 1
Wpisujemy w wyszukiwarce gov.pl/
TYDZIEŃ KONKURSÓW PLASTYCZNYCH
Konkurs dla klas I-III na temat:
Święty Jan Paweł II w oczach dziecka
Konkurs Plastyczny „Totus Tuus Maryjo”- z okazji 100-lecia Urodzin Jana Pawła II
pod honorowym patronatem Podkarpackiego Kuratora Oświaty
Praca plastyczna w formacie A3 dowolną techniką, w formie płaskiej
Konkurs dla klas IV-VI
„Las moich marzeń”
Celem konkursu jest:
popularyzacja wiedzy ekologicznej, ochrona lasów, promocja drewna,
promocja leśnych walorów przyrodniczych.
Prace należy wykonać w formacie A3 jedną z czterech technik: rysunek, praca malarska, collage, grafika.
Oceniana będzie szczególnie pomysłowość i oryginalność interpretacji tematu.
Klasa 7
Proponuję udział w jednym z dwóch konkursów do wyboru lub zadanie dla ambitnych – można wykonać prace na dwa konkursy
- Wojewódzki Konkurs Plastyczny
„Trzymaj formę – to się opłaca”
dla uczniów klas VI-VIII
Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy uczniów nt. zdrowego stylu życia i zdrowej diety,
promowanie mody na aktywność fizyczną.
Należy wykonać plakat w formacie A3 dowolną techniką.
Każda praca powinna mieć swój tytuł.
Plakat z hasłem antynikotynowym
dla uczniów klas VII-VIII
Zadaniem konkursowym jest wykonanie plakatu w formacie A3, dowolną techniką,
promującego zdrowy styl życia wolny od uzależnień.
Celem konkursu jest:
– organizowanie przestrzeni publicznej wolnej od dymu tytoniowego,
kreowania wizerunku człowieka, który nie pali papierosów,
norm i obyczajów środowiska,
uzależnienia od papierosów i e-papierosów,
szkodliwości biernego palenia.