ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW cz. 3

ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW cz.3
(Aktualizacja 24.03)

 

JĘZYK NIEMIECKI

KLASA 7

Temat: Czasowniki nieregularne – czas teraźniejszy

Proszę przepisać do zeszytu czasowniki nieregularne ze str. 82/G 21 (tabela) wraz z tłumaczeniem na j. polski oraz przeczytać regułę pod tabelą.
Następnie proszę obejrzeć film na YouTube odnośnie czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym – dla ułatwienia podaję link https://www.youtube.com/watch?v=TcEH9abBjY0
Po obejrzeniu filmu, przepisaniu czasowników i przeczytaniu reguły proszę przetłumaczyć na j. niemiecki następujące zdania (zapisać w zeszycie):

  1. Ona jedzie rowerem.
  2. Franek śpi w sobotę 10 godzin.
  3. Dziecko je czekoladę.
  4. Mój brat czyta komiks.
  5. Widzisz panią Miller?

Zadania będą oceniane po powrocie do szkoły – proszę solidnie wykonywać polecenia!

Proszę również popracować ze słownictwem na quizizz.com (np. powitanie i pożegnanie po niemiecku, Familie, Berufe, Schulsachen, haben/sein, co wiesz o krajach niemieckojęzycznych, Zahlen – liczby, ..)

 

KLASA 8

Temat: Czasowniki modalne

Proszę przepisać do zeszytu czasowniki modalne – podręcznik str. 141 (tabela) – wraz z tłumaczeniem na j. polski (skorzystajcie ze słowniczka). Następnie proszę obejrzeć na YouTube film odnośnie czasowników modalnych, dla ułatwienia podaję link https://www.youtube.com/watch?v=Nh7hHhxHCNg

Po obejrzeniu filmu i przepisaniu czasowników proszę przetłumaczyć następujące zdania (zapiszcie je w zeszytach) – zadania będą sprawdzane!:

  1. Ja umiem dobrze pływać.
  2. Nie wolno mi (ja nie mogę) iść do kina.
  3. Moja siostra lubi długo spać.
  4. On musi posprzątać pokój.
  5. Oni chcą pojechać do Londynu.
  6. Ty powinieneś przeczytać lekturę.

Proszę poćwiczyć słownictwo na quizizz.com (np. Mobel, einkaufen, die Zeit, Berufe, Familie, Was passt hier nicht? wohnung, co wiesz o krajach niemieckojęzycznych, …)

https://www.youtube.com/watch?v=TcEH9abBjY0

https://www.youtube.com/watch?v=Nh7hHhxHCNg

 

JĘZYK ANGIELSKI

KLASA O

Proszę, aby dzieci  posłuchały piosenek z płyt CD, które dostały do domu na samym początku roku przy rozdaniu podręczników. Mam nadzieję, że je mają. Dodatkowo jeszcze niech przesłuchają z youtube’a piosenki Days of the week, seasons of the year.

KLASA 1

Wpisujemy w wyszukiwarce gov.pl/zdalnelekcje, wybieramy szkoła podstawowa klasa 1, potem plan lekcji a następnie pod propozycjami z różnych przedmiotów są zadania z j. angielskiego; gry i zabawy.

 

TYDZIEŃ KONKURSÓW PLASTYCZNYCH

 

Konkurs dla klas I-III na temat:
Święty Jan Paweł II w oczach dziecka

Konkurs Plastyczny „Totus Tuus Maryjo”- z okazji 100-lecia Urodzin Jana Pawła II
pod honorowym patronatem Podkarpackiego Kuratora Oświaty

Praca plastyczna w formacie A3 dowolną techniką, w formie płaskiej

 

Konkurs  dla klas IV-VI
„Las moich marzeń”

Celem konkursu jest:
popularyzacja wiedzy ekologicznej, ochrona lasów, promocja drewna,
promocja leśnych walorów przyrodniczych.

Prace należy wykonać w formacie A3 jedną z czterech technik: rysunek, praca malarska, collage, grafika.
Oceniana będzie szczególnie pomysłowość i oryginalność interpretacji tematu.

 

Klasa 7

Proponuję udział w jednym z dwóch konkursów do wyboru lub zadanie dla ambitnych – można wykonać prace na dwa konkursy

  1. Wojewódzki Konkurs Plastyczny
    „Trzymaj formę – to się opłaca”

    dla uczniów klas VI-VIII

Celem konkursu jest poszerzenie wiedzy uczniów nt. zdrowego stylu życia i zdrowej diety,
promowanie mody na aktywność fizyczną.
Należy wykonać plakat w formacie A3 dowolną techniką.
Każda praca powinna mieć swój tytuł.


  1. Plakat z hasłem antynikotynowym

    dla uczniów klas VII-VIII

Zadaniem konkursowym jest wykonanie plakatu  w formacie A3, dowolną techniką,
promującego zdrowy styl życia wolny od uzależnień.

Celem konkursu jest:
– organizowanie przestrzeni publicznej wolnej od dymu tytoniowego,
kreowania wizerunku człowieka, który nie pali papierosów,
norm i obyczajów środowiska,
uzależnienia od papierosów i e-papierosów,
szkodliwości biernego palenia.