ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW cz. 2

ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW:

 

JĘZYK POLSKI

Klasa VII

Zakres materiału do pracy w domu PDF (kliknij aby pobrać)

Klasa VIII

Zakres materiału do pracy w domu PDF (kliknij aby pobrać)

 

HISTORIA

Klasa V

Uczniowie klas 5 mają za zadanie przeczytać tekst z podręcznika str. 158-161 i przepisać do zeszytu notatkę.
Następnie wykonać w zeszycie ćwiczenia.

NOTATKA (kliknij aby pobrać)

 

JĘZYK NIEMIECKI

Klasa VII

Proszę przygotowywać się do sprawdzianu z działu 3.

Proszę wykonać zadanie z załączonej karty pracy (wykonane zadanie wkleić do zeszytu) – ich suche Freunde im Netz

KARTA PRACY (kliknij aby pobrać)

Klasa VIII

Proszę przygotowywać się do sprawdzianu z działu 3.

Proszę wykonać zadanie 2, str. 76 – rozwiązanie napisać w zeszycie.

Proszę zapoznać się z zagadnieniem na str. 78 – liczebniki i w zeszycie wykonać następujące przykłady (napisać słownie):
110; 250; 514; 990; 5000; 10 000; 1612; 1520 (rok); 1940 (rok); 1270 (rok);

 

EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA

Klasa VIII

Utrwalić wiadomości dotyczące zdrowia i czynników je warunkujące, podręcznik str. 84-94.
W formie notatki w zeszycie omówić wpływ spożywania alkoholu i palenia e-papierosów w młodym wieku.

 

MATEMATYKA

Klasa IV

Podręcznik – zadania utrwalające – zad. 8-14 str. 128.
Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.

Zadania z zeszytu ćwiczeń str. 87-88, 90-92, 94-97.

Temat w podręczniku (do przeczytania)– Powiększanie i zmniejszanie figur – str. 157-161 oraz zadania proszę rozwiązać w zeszycie.

Klasa V b

Podręcznik – Zadania utrwalające – zad. 1-11 str. 123-124.
Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.

Tematy w podręczniku (do przeczytania) z działu – Ułamki dziesiętne – str. 167-187
oraz zadania do rozwiązania w zeszycie (zad. 1-6 z każdego tematu).

 

CHEMIA

Klasa VII

Tematy w podręczniku (do przeczytania) – str. 130-143:

  1. Tlenki węgla – właściwości i zastosowania (notatka do zeszytu).
  2. Inne ważne tlenki. (przeczytać i notatka z podsumowania).
  3. Inne składniki powietrza – właściwości i zastosowania (notatka).
  4. Wodór – właściwości i zastosowania (notatka).

 

BIOLOGIA

Klasa V a

Powtórzyć i utrwalić wiadomości z tematu 15 str. 80.

Szczególną uwagę zwrócić na środowisko i czynności życiowe protistów.
Napisać w zeszycie przedmiotowym odpowiedź: Dlaczego euglena zielona jest organizmem zmiennożywnym?

Klasa V b

Powtórzyć i utrwalić wiadomości z tematu 16 str. 85.
Zwrócić uwagę na cechy charakterystyczne protistów zwierzęcych, roślinnych i grzybopodobnych oraz ich środowisk życia.
Wykonaj w zeszycie rysunek i opis protista wielokomórkowego morszczynu pęcherzykowatego.

Klasa VI a

Utrwalić wiadomości z tematu 19 str. 103.
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Wyjaśnij pojęcia:
    • zmiennocieplność
    • linienie
    • wylinka
    • regeneracja.
  2. W jaki sposób odżywiają się i oddychają gady?
  3. Jaką funkcję pełnią łuski pokrywające ciało jaszczurki?

Klasa VI b

Utrwalić wiadomości z tematu 17 str. 94 – płazy zwierzęta wodno-lądowe.

W zeszycie przedmiotowym udziel odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Co znaczy że płazy są zwierzętami dwuśrodowiskowymi?
  2. W jaki sposób oddychają płazy?
  3. Do czego służy żabie długi język?

Klasa VII

Powtórzyć wiadomości dotyczące budowy i funkcji układu oddechowego str. 148-164.
Udziel pisemnej odpowiedzi w zeszycie na następujące pytania:

  1. Jaką funkcję pełni nabłonek orzęsiony i śluz w tchawicy oraz w oskrzelach?
  2. Omów rolę krwi w transporcie gazów oddechowych.
  3. Wpływ zanieczyszczeń pyłowych na działanie układu oddechowego.

Klasa VIII

Utrwalić wiadomości dotyczące oddziaływań antagonistycznych, konkurencja, pasożytnictwo zawartych w podręczniku na stronie 102-109.
Uzupełnić ćwiczenie na stronie 42-43.
W zeszycie przedmiotowym wykonaj notatkę dotyczącą przystosowań tasiemca i pijawki do pasożytniczego trybu życia oraz przystosowań dwóch dowolnych roślin pasożytniczych.

 

TECHNIKA

Klasa V a, V b

Wykonać z pomocą filmów na Youtube żurawia z papieru (dowolny kolor) „techniką origami”. Wykonanego żurawia proszę przynieść na pierwszą lekcję techniki po powrocie do szkoły.

Klasa VI a, VI b

Przeczytać temat na str. 212 – klasyfikacja urządzeń technicznych
Wykonać w zeszycie zadanie 1.1

 

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Ćwiczenia do wykonywania w domu (kliknij 😉 )