ZADANIA DO WYKONANIA W DOMU PRZEZ UCZNIÓW:
JĘZYK POLSKI
Klasa VII
Zakres materiału do pracy w domu PDF (kliknij aby pobrać)
Klasa VIII
Zakres materiału do pracy w domu PDF (kliknij aby pobrać)
HISTORIA
Klasa V
Uczniowie klas 5 mają za zadanie przeczytać tekst z podręcznika str. 158-161 i przepisać do zeszytu notatkę.
Następnie wykonać w zeszycie ćwiczenia.
JĘZYK NIEMIECKI
Klasa VII
Proszę przygotowywać się do sprawdzianu z działu 3.
Proszę wykonać zadanie z załączonej karty pracy (wykonane zadanie wkleić do zeszytu) – ich suche Freunde im Netz
KARTA PRACY (kliknij aby pobrać)
Klasa VIII
Proszę przygotowywać się do sprawdzianu z działu 3.
Proszę wykonać zadanie 2, str. 76 – rozwiązanie napisać w zeszycie.
Proszę zapoznać się z zagadnieniem na str. 78 – liczebniki i w zeszycie wykonać następujące przykłady (napisać słownie):
110; 250; 514; 990; 5000; 10 000; 1612; 1520 (rok); 1940 (rok); 1270 (rok);
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
Klasa VIII
Utrwalić wiadomości dotyczące zdrowia i czynników je warunkujące, podręcznik str. 84-94.
W formie notatki w zeszycie omówić wpływ spożywania alkoholu i palenia e-papierosów w młodym wieku.
MATEMATYKA
Klasa IV
Podręcznik – zadania utrwalające – zad. 8-14 str. 128.
Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.
Zadania z zeszytu ćwiczeń str. 87-88, 90-92, 94-97.
Temat w podręczniku (do przeczytania)– Powiększanie i zmniejszanie figur – str. 157-161 oraz zadania proszę rozwiązać w zeszycie.
Klasa V b
Podręcznik – Zadania utrwalające – zad. 1-11 str. 123-124.
Zadania proszę rozwiązywać w zeszycie.
Tematy w podręczniku (do przeczytania) z działu – Ułamki dziesiętne – str. 167-187
oraz zadania do rozwiązania w zeszycie (zad. 1-6 z każdego tematu).
CHEMIA
Klasa VII
Tematy w podręczniku (do przeczytania) – str. 130-143:
- Tlenki węgla – właściwości i zastosowania (notatka do zeszytu).
- Inne ważne tlenki. (przeczytać i notatka z podsumowania).
- Inne składniki powietrza – właściwości i zastosowania (notatka).
- Wodór – właściwości i zastosowania (notatka).
BIOLOGIA
Klasa V a
Powtórzyć i utrwalić wiadomości z tematu 15 str. 80.
Szczególną uwagę zwrócić na środowisko i czynności życiowe protistów.
Napisać w zeszycie przedmiotowym odpowiedź: Dlaczego euglena zielona jest organizmem zmiennożywnym?
Klasa V b
Powtórzyć i utrwalić wiadomości z tematu 16 str. 85.
Zwrócić uwagę na cechy charakterystyczne protistów zwierzęcych, roślinnych i grzybopodobnych oraz ich środowisk życia.
Wykonaj w zeszycie rysunek i opis protista wielokomórkowego morszczynu pęcherzykowatego.
Klasa VI a
Utrwalić wiadomości z tematu 19 str. 103.
Napisz w zeszycie odpowiedzi na następujące pytania:
- Wyjaśnij pojęcia:
- zmiennocieplność
- linienie
- wylinka
- regeneracja.
- W jaki sposób odżywiają się i oddychają gady?
- Jaką funkcję pełnią łuski pokrywające ciało jaszczurki?
Klasa VI b
Utrwalić wiadomości z tematu 17 str. 94 – płazy zwierzęta wodno-lądowe.
W zeszycie przedmiotowym udziel odpowiedzi na następujące pytania:
- Co znaczy że płazy są zwierzętami dwuśrodowiskowymi?
- W jaki sposób oddychają płazy?
- Do czego służy żabie długi język?
Klasa VII
Powtórzyć wiadomości dotyczące budowy i funkcji układu oddechowego str. 148-164.
Udziel pisemnej odpowiedzi w zeszycie na następujące pytania:
- Jaką funkcję pełni nabłonek orzęsiony i śluz w tchawicy oraz w oskrzelach?
- Omów rolę krwi w transporcie gazów oddechowych.
- Wpływ zanieczyszczeń pyłowych na działanie układu oddechowego.
Klasa VIII
Utrwalić wiadomości dotyczące oddziaływań antagonistycznych, konkurencja, pasożytnictwo zawartych w podręczniku na stronie 102-109.
Uzupełnić ćwiczenie na stronie 42-43.
W zeszycie przedmiotowym wykonaj notatkę dotyczącą przystosowań tasiemca i pijawki do pasożytniczego trybu życia oraz przystosowań dwóch dowolnych roślin pasożytniczych.
TECHNIKA
Klasa V a, V b
Wykonać z pomocą filmów na Youtube żurawia z papieru (dowolny kolor) „techniką origami”. Wykonanego żurawia proszę przynieść na pierwszą lekcję techniki po powrocie do szkoły.
Klasa VI a, VI b
Przeczytać temat na str. 212 – klasyfikacja urządzeń technicznych
Wykonać w zeszycie zadanie 1.1
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Ćwiczenia do wykonywania w domu (kliknij 😉 )